Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2009


ΚΟΚΤΕΗΛ ΠΑΡΤΥ

Χτες βραδυ παρεβρεθηκα στην παρασταση Κοκτεηλ Παρτυ, εργο του Τ.Σ.Ελλιοτ, σε σκηνοθεσια Βαραβρας Μαυροματη, που διοργανωνεται στα πλαισια του Φεστιβαλ Αθηνων και Επιδαυρου 2009. Επι σκηνης ενα θιασος σημαντικων ηθοποιων, να ερμηνευει το εργο ενος μεγαλου συγγραφεα. Το μονο σιγουρο ηταν οτι περιμενα κατι πολυ καλυτερο. Δεν μπορω να πω οτι δεν ηταν καλη παρασταση, απ`τη στιγμη που βλεπεις ηθοποιους που εδω και χρονια εχουν αποδειξει την αξια τους οπως ο Λαζαρος Γεωργακοπουλος, η Μαγια Λυμπεροπουλου, εστω ακομη και η Αλεξανδρα Σακελλαροπουλου και ο Αρης Λεμπεσοπουλος που δεν μπορω να πω οτι του εχω και καμια ιδιαιτερη αδυναμια αν και χτες οφειλω να ομολογησω οτι ηταν το απολαυστικοτερο κομματι της παραστασης, αλλα και δυο απο τους σοβαροτερους και πολλα υποσχομενους νεους ηθοποιους, ο Ομηρος Πουλακης και η Μαρισσα Τριανταφυλλιδη. Η σκηνοθεσια της κυριας Μαυροματη -που λεγεται πως ειναι γνωστη για τον τροπο που εμβαθυνει στα εργα- μου φανηκε τυπικη. Διεκπεραιωτικη. Αν το εργο ειναι δυνατο ομως, αυτο ειναι κατι που ισως και να μην ενοχλει. Επομενως κατεληξα στο οτι εκεινο που δεν μου αρεσε ηταν το εργο αυτο καθ`εαυτο. Εχω διαβασει ποιηματα του Ελλιοτ και τα βρηκα εξαιρετικα. Ορισμενα τουλαχιστον... Θεατρικο του, ηταν το πρωτο που υπεπεσε στην αντιληψη μου. Δεν ξερω... Σιγουρα περιμενα κατι αλλο. Κατι συγκλονιστικο. Ναι, οι ανθρωπινες σχεσεις ειναι ενα κλασσικο και διαχρονικο θεμα. Το Κοκτεηλ Παρτυ ομως τι ακριβως προσπαθησε να πει γι`αυτες; Ενα μπουλβαρ που αποκταει ξαφνικα φιλοσοφικες διαστασεις, στοιχεια θρησκευτικης προσυλοσης και εννοιες αυτοθυσιας... Καπου ξεφευγει. Δεν ειναι μπουλβαρ, αλλα και το μπουλβαρ στοιχειο ειναι τοσο εντονο που δεν το αφηνει να γινει τιποτα αλλο! Ηρωες που αλλου πατανε κι αλλου βρισκονται -κι αυτο, για οσους καταλαβαινει ο θεατης τι ρολο παιζουν, γιατι εγω μπερδευτηκα παρα πολυ με το τι ακριβως ρολο επαιζε ο Χρηστος Στεργιογλου παραδειγματος χαριν...- και γενικα ενα εργο που ισως επειδη ειχε καθε προθεση να πει πολλα, τελικα τα εμπλεξε και δεν ειπε τιποτα! Τωρα θα μου πειτε, και ποια εισαι εσυ που κρινεις τον Ελλιοτ; ...Να σας πω! Ειμαι ο μεσος θεατης, που σε τετοιες δυσκολες εποχες, σκαω τα ωραια μου λεφτακια με σκοπο να ξεφυγω λιγο και να περασω καλα! Δεν τα πληρωνω ουτε για να πιανομαι τρεις ωρες σε μια καρεκλα, ουτε για να νιωθω ηλιθια στο τελος που δεν εχω καταλαβει ουτε τα στοιχειωδη! Τι ρολο επαιζε ο Χρηστος Στεργιογλου? ...ξαναλεω! ...Δεν ξερω, ισως θα πρεπει να ξαναγινει μια αναθεωρηση της εννοιας "κουλτουρα". Σοβαρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου