Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011



ΚΑΡΜΕΝ


Μεγαλος ντορος εγινε το καλοκαιρι που μας περασε με την διασκευη της Καρμεν, σε ενα ερειπιο του Μεταξουργειου, δια χειρος Σταθη Λιβαθινου και με την Μαρια Ναυπλιωτου να κρατα τον ομωνυμο ρολο... Δυστυχως δεν προλαβα να το δω. Ακουσα ομως οτι θα συνεχισει τον χειμωνα. Και χαρηκα. Και περιπου ενα μηνα πριν, ακουσα οτι ναι, η Καρμεν ξαναρχιζει, στο Θεατρο Καππα αυτη τη φορα. Και αποφασισα να παω... Δυστυχως δεν μπορω να πω οτι ενθουσιαστηκα.

Η Μαρια Ναυπλιωτου ειναι μια μαγευτικη ηθοποιος, απο τις καλυτερες που εχουμε και θα ελεγα η μοναδικη Καρμεν που θα μπορουσα ποτε να φανταστω κι εγω. Τουλαχιστον στην Ελλαδα. Ομως ειναι και το μοναδικο αξιολογο στοιχειο της παραστασης, και οταν μια παρασταση "χασκει" -δυστυχως ειναι το μονο ρημα που μπορω να σκεφτω για να την περιγραψω- δεν ειναι αρκετο... Μπορω να της αναγνωρισω την προσπαθεια, μπορω να της αναγνωρισω την σκηνικη παρουσια η οποια ομως ειναι γνωστη, αλλα δυστυχως δεν καταφερνει να το σωσει ουτε αυτη και ειναι μια παρασταση στο συνολο της κουραστικη και βαρετη. Η διασκευη της μουσικης ειναι τζαζ, αλλα οχι καλη, σε αρκετα σημεια αισθανεσαι πως ακους απλα φασαρια, τα σκηνικα ανυπαρκτα, το μονο που βλεπεις ειναι ενα χυμαδιο επι σκηνης, και η διασκευη απλως δεν καταλαβα τι ηθελε να πει. Γιατι δεν ειναι η ιστορια της Καρμεν. Ειναι η ιστορια ενος θιασου που ανεβαζει την Καρμεν. Αλλα καπου στην πορεια αυτο το ξεχασαν. Ο Χοσε μαχαιρωνει την Καρμεν και η παρασταση τελειωνει επι τοπου. Το οτι στο πρωτο ενα τεταρτο της παραστασης εβλεπες τον θιασο τελικα δεν εχει καμια σημασια για κανεναν... Δεν ξερω.

Ισως η εκδοχη που ανεβηκε το καλοκαιρι στο ερειπιο να μην ηταν τοσο κακη. Ακριβως γιατι ολο αυτο το χυμαδιο που ειδαμε θα ταιριαζε σ`ενα ερειπιο. Θα ειχε μια ατμοσφαιρα. Θα ηταν ολα πιο χαλαρα, λιγοτερος κοσμος, στο ποδι με ποτακια και τα γνωστα... Εξακολουθω να πιστευω οτι θα ηταν μια παρασταση με αποψη. Οχι σ`ενα θεατρο ομως. Και οι πιο ειδικοι απο εμενα θα επρεπε να το λαβουν υποψην τους.

2 σχόλια:

  1. Παρότι διαφωνώ με την αξιολόγηση,δε σκοπεύω να επιχειρηματολογήσω γι΄αυτό,απλώς θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι το καλοκαίρι δεν παίχτηκε η πρόβα,αλλά ο μύθος της Κάρμεν στο ρεαλιστκό περιβάλλον του Μεταξουργείου,με τη μουσική να είναι σάουντρακ μιας παράστασης που σχεδόν είχε κινηματογραφική δομή.Η Κάρμεν ήταν ένα κορίτσι από το Μεταξουργείο,που ορμούσε από το δρόμο στην παράσταση,ενώ ο περιβάλλων χώρος με περαστικούς και μετανάστες έπαιζε κι αυτός ρόλο στην παράσταση.Η μεταφορά σ΄ένα θέατρο καθιστούσε αδύνατη τη μεταφορά του χώρου με τις σκάλες,το πλυσταριό και τη γούρνα με το νερό με αποτέλεσμα να ξαναδουλευτεί η παράσταση με την ένταξη του στοιχείου της πρόβας ενός θιάσου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα αυτο ακριβως λεω κι εγω... Οτι προκειται για μια παρασταση η οποια αναδιασκευαστηκε και τελικα καταστραφηκε! Ξαναλεω οτι δεν το ειδα το καλοκαιρι για να εχω αποψη, ομως απο οσα ειχα ακουσει εξακολουθω να πιστευω πως ηταν κατι καλο και καμια σχεση δεν ειχε με αυτο που ειδα τελικα... Καταλαβαινω οτι φυσικα δεν θα μπορουσε να μεταφερθει ακριβως σε ενα θεατρο ομως ειχα και την απαιτηση να δω κατι που θα ειχε τουλαχιστον συνοχη. Και στην τελικη αναρωτιεμαι γιατι δεν περιμεναν να ερθει το καλοκαιρι και να ανεβει ακριβως το ιδιο σε εναν αναλογο χωρο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή